tisdag 17 januari 2012

Böcker

Jag älskar att sitta och bläddra i fina böcker; kokböcker, bakböcker eller tårtböcker. Jag har lyckats skaffa mig några fina tårtböcker (även cupcakes & cookies ingår i dom)
För närvarande så är min stora favorit en underbar bok från Peggy Porschen, en kvinna vars bakverk & dekorationer man inte kan annat än älska!
Cake Chic, av Peggy Porschen

                                                    

Just nu så är det hennes recept från denna boken som jag använder till mina tårtbottnar, har hållt mig till the basics, vanilj och choklad. Ååååh vad goda dom är! Och namnet på boken är verkligen det rätta, Peggys bakverk är verkligen chica! Det är många bra recept i boken och allt med grundliga beskrivningar och bilder. En av mina favoriter i bakvärlden:)

Peggy Porschen


Det finns MASSOR av inspirerande böcker som man kan sitta och bläddra i och hitta sina favoriter, de som jag skaffat mig hittills har jag tyckt alla var bra. Bra recept och utförliga beskrivningar, som är viktigt för oss nybörjare:)

Här är några av de böcker som jag köpt:




De flesta böckerna om tårtdekorering och allt därtill är på engelska. Vill man gå in och kika på vad som kan finnas på böckerna så är www.amazon.co.uk en bra sida att gå in på. Där kan man söka på olika böcker och många av dom har utdrag av böckerna, så man får en hum om vad som finns i dom.
I övrigt så brukar jag beställa mina böcker på www.bokus.com där har dom många utländska böcker till bra priser och billig/gratis frakt.

En annan sida som gett mig inblick i några böcker är ebook3000.com där man kan ladda ner vissa böcker. Inte till den bästa kvalitén, men det duger alldeles utmärkt för att bläddra i ändå:)




1 kommentar:

  1. åh ja är nyfiken på de tårtbotten recept du använder.hoppas du skriver upp de snart

    SvaraRadera